دسته‌بندی نشده

لزوم استفاده از سنگ شکن در خط فرآوری مواد معدنی

سنگ‌های معدنی پس از استخراج از پوسته و زیر زمین، برای جدا سازی ناخالصی‌ها و کوچک‌تر شدن به کارخانجات منتقل می‌شوند. در طول فرآیند تفکیک و دانه بندی مواد معدنی، دستگاه‌هایی به نام سنگ شکن قرار گرفته است که وظیفه خرد کردن سنگ‌ها را به اندازه تنظیم شده بر عهده دارند. هر سنگ شکن بسته به قطعات داخلی، از روشی خاص برای خرد کردن مواد معدنی بهره می‌برد و برخی از آن‌ها مختص سنگ‌های سخت و برخی برای سنگ‌های نرم طراحی شده‌اند. با توجه به تنوع بالای سنگ شکن‌ها در بازار، هنگام خرید ممکن است کمی گیج شوید به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از خرید موارد زیر را برای خود مشخص کنید.

  • نوع مواد معدنی که سنگ شکن قرار است خرد کند.
  • حداکثر ظرفیت مورد انتظار از سنگ شکن که میزان سنگ‌های خرد شده در ساعت را نشان می‌دهد.
  • نوع تغذیه دستگاه و نحوه ورود مواد معدنی به داخل آن هم باید مورد توجه قرار گیرد.
  • چه کارایی از دستگاه طلب می‌کنید. برخی از سنگ شکن‌ها به دلیل جنس مرغوب بدنه، نگهداری راحتی داشته و میتوانند عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهند.

مصارف انواع سنگ شکن

سنگ شکن‌ها بسته به محل قرار گیری در خط تولید به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند.

  • سنگ شکن اولیه: این سنگ شکن در اولین مرحله از خط فرآوری قرار گرفته و توانایی خرد کردن انواع سنگ‌ها را بر عهده دارند. سنگ‌های استخراج شده از دل معادن، مستقیما از معدن به سمت سنگ شکن‌های اولیه منتقل می‌شوند. از جمله سنگ شکن های اولیه می‌توان به سنگ شکن فکی و ضربه‌ای اشاره کرد.
  • سنگ کن ثانویه: پس از اینکه سنگ‌ها با کمک سنگ شکن اولیه به قطعات کوچکی تبدیل شدند، وقت آن می‌رسد که یک مرحله دیگر را تجربه کنند. سنگ شکن ثانویه وظیفه ریزتر کردن سنگ‌ها را بر عهده داشته و نسبت به دستگاه‌های مرحله اول انرژی بیشتری مصرف می‌کنند زیرا اندازه ذرات در این دستگاه‌ها کوچک‌تر است.
  • سنگ شکن ثالثیه: چنانچه پس از خرد کردن سنگ‌ها با کمک سنگ شکن‌های ثانویه، نیاز بود ذرات آن به قطعات ریزتری تبدیل شوند، از این سنگ شکن‌ها کمک می‌گیرند. سنگ شکن ثالثیه در راه‌سازی و تولیدی‌های شن و ماسه استفاده می‌شود.

برخی از سنگ‌شکن در دو یا سه مرحله از خط فرآوری مواد معدنی نصب می‌شوند. به طور مثال سنگ شکن ضربه‌ای می‌تواند به عنوان سنگ شکن اولیه یا سنگ شکن ثانویه استفاده شود زیرا توانایی کوچک‌ کردن سنگ‌هایی با سختی بالا را نیز دارد. سنگ شکن فکی توانایی خرد کردن کانی‌هایی با اندازه 20 سانتی‌متر و بیشتر را دارد و به همین دلیل بهترین انتخاب برای اولین مرحله فرآوری است. سنگ شکن مخروطی نوع دیگری از این تجهیزات هستند که در مرحله ثانویه یا ثالثیه خط تولید جای گرفته و عمده کاربرد آن در تولیدی‌های شن و ماسه است. دستگاه دیگری که در صنایع تولید محصولات ساختمانی و شن و ماسه مشاهده خواهید کرد، ماسه ساز است که می‌تواند ذرات ورودی را به ذرات بسیار ریزی تبدیل کرده و آن را آماده استفاده در راه‌سازی یا ساخت ساختمان کند.

برای خرید انواع سنگ شکن و قطعات یدکی آن‌ها، طراحی خط تولید و تخمین هزینه‌ها می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت نوین ماسه ساز تماس حاصل فرمایید تا توسط متخصصین با تجربه مجموعه، راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا