مقاله

محدودیت های لوله های مسی

با اینکه لوله مسی یکی از ابزارهای بسیار مهم و حیاتی در صنایع مختلف مخصوصا در تاسیسات می باشد، اما به مانند سایر مواد در برخی موارد دارای نقاط ضعفی می باشد، در این مطلب قصد داریم به بیان این کاستی ها بپردازیم.

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان و آب رسانی نیاز به مصالح با کیفیت بالا بیشتر احساس می شود. مس از جمله فلز های مقرون به صرفه با راندمان بالاست که می تواند در این صنعت به کار گرفته شود. در این مقاله از جمله مهم ترین محدودیت ها و معایب آن بیان شده است. همان طور که می دانید مزیت های لوله مسی بسیار زیاد هستند که به توان از معایب مس چشم پوشی کرد و به سرعت برای خرید مس اقدام کرد. اما دانستن این محدودیت ها به شما برای انتخاب صحیح و اصولی کمک می کند.

در ادامه با نیک لرن همراه باشید تا اطلاعات خود را در رابطه با نقاط ضعف استفاده از لوله مسی بالا ببریم:

نقاط ضعف و محدودیت های لوله مسی

1)لوله مسی شاخه مقاومت خوبی در برابر اکسیژن محلوله در آب دارند اما مقاومت کمی در برابر انواع خوردگی ها و مواد شیمیایی دارند.
2) تغییرات شیمیایی در دمای بالای ضد یخ های پایه گلیکول باعث خوردگی لوله های مسی می شود. به عبارتی می توان گفت اگر سولفید هیدروژن چگالی بالایی داشته باشد لوله های مسی آسیب می بینند.
3) لوله های مسی از نظر اسیدی بودن آب با مشکلاتی رو به رو هستند. به همین دلیل استفاده از آن ها در سیستم های لوله کشی که آب از چاه خارج می کنند مناسب نیست.
4) مس قابلیت انعطاف پذیری دارد اما لوله های پلاستیکی بهتر از مس می توانند در هر فضایی خم شوند. پس در ظاهر می توانند بهتر از مس باشند اما آن ها نیز مشکلات چشم گیری مانند آسیب به محیط زیست دارند.
5) تنها نقص چشم گیری که می توان در رابطه با لوله های مسی اشاره کرد، هزینه بالای مصرف و قیمت آن در برابر سایر اتصالات لوله هاست.

نتیجه گیری


با وجود برخی محدودیت ها اما همچنان خرید لوله مسی بسیار مقرون به صرفه تر و کاربردی تر از دیگر فلزات می باشد و مصارف مختلف خود را در صنایع مختلف و تاسیسات حفظ نموده است. البته خرید مس نیز خود دردسر دیگری است که با آن مواجه هستید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه فاتحی است. فروشگاهی که انواع لوله های مسی را دارد و می تواند نیاز شما را به سرعت بر طرف کرده و از نگرانی های شما کم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا