دسته‌بندی نشده

کانال‌ های فلکسیبل چه مصارفی دارند؟

کانال ‌های فلکسیبل به عنوان توزیع کننده هوا، جزء اصلی هر سیستم تهویه مطبوعی به شمار می‌روند که روزانه ممکن است در محیط کار یا محیط منزل با آن برخورد داشته باشید. در بازار انواع مختلفی از کانال‌های تهویه هوا وجود دارد زیرا هر لوله تهویه، کاربرد مختص به خود را داشته و با توجه به ویژگی‌های محل نصب باید کانالی متناسب با همان شرایط انتخاب کرد. یک لوله تهویه مناسب باید الزامات خاصی را برآورده سازد که مطابق با مقررات ساختمانی و همچنین اصول رایج فرآیندهای تبادل هوا است. شرایط آب و هوایی منطقه نیز جز مهم‌ترین پارامترهایی است که باید در نظر گرفته شود.

کانال فلکسیبل چیست؟

کانال انعطاف پذیر یا فلکسیبل نوعی لوله تهویه هواست که به راحتی در زوایای مختلف خم می‌شود. این محصول از مواد منعطف مانند پلی یورتان (PU) و PVC ساخته شده و اغلب در آن برای انعطاف پذیری بیشتر، از سیم مارپیچ فولادی استفاده می‌کنند. برخی از کانال‌های فلکسیبل دارای لایه‌های عایق آلومینیومی و حتی عایق فایبرگلاس هستند که این مواد می‌تواند ویژگی‌های خاصی مانند عایق صدا بودن را به آن‌ها هدیه دهد.

اولین دلیل محبوبیت کانال‌ها، انعطاف پذیری آن‌هاست. کانال‌ فلکسیبل را می‌توان در داخل دیوارها و یا در سقف کاذب نصب کرد. خواص ضد الکتریسیته ساکن و مقاومت بالا از جمله دلایلی است که تقاضای خرید را برای این کانال‌ها بیشتر کرده است. بیشتر کانال‌های فلکسیبل می‌توانند سطوح فشار بالا را نیز تحمل کنند که این مورد هم یک ویژگی بسیار مهم به شمار می‌رود.

انواع کانال فلکسیبل

کانال‌های انعطاف پذیر بسته به عملکرد و مواد سازنده به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که پیش از خرید آشنایی با آن‌ها به شما کمک خواهد کرد بهترین خرید را داشته باشید.

کاربرد کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل در صنایع تولیدی کاربرد بسیار زیادی دارد. در عملیات جوشکاری از شیلنگ‌های انعطاف‌پذیر برای سیستم‌های خروجی دود استفاده می‌شود. هم‌چنین تولیدی های خودرو از شیلنگ‌های فلکسیبل برای استخراج دود اگزوز خودرو و کنترل سطح CO2 استفاده می‌کنند. صنایع غذایی نیز از چنین محصولاتی بهره می‌برند که بیشتر برای انتقال مواد از یک خط تولید به خط دیگر استفاده می‌شود.

خواص ضد الکتریسیته ساکن برخی از کانال‌های فلکسیبل، آن‌ها را تبدیل به بهترین گزینه برای انتقال گازهای قابل اشتعال می‌کند. همین محصولات در سیستم‌هایی که در آن ذرات گرد و غبار قابل احتراق در حرکت هستند، برای جلوگیری از خطر اشتعال از طریق بارهای الکترواستاتیک استفاده می‌شوند.

به طور عمده کاربرد کانال فلکسیبل در دو دسته جای می‌گیرد:

  • انتقال گرد و غبار و مواد مضر
  • کانال تهویه مطبوع

در ساختمان‌هایی که فضا برای نصب کانال بسیار کوچک بوده و امکان استفاده از هر لوله‌ای وجود ندارد، از کانال‌های فلکسیبل استفاده می‌کنند. داکت اسپلیت‌ها هم با کانال فلکسیبل نصب شده و در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی کاربرد زیادی دارند. برای محیط‌هایی که کانال در معرض خطرات جدی قرار می‌گیرد، از کانال فلکسیبل با روکش پی وی سی استفاده می‌کنند زیرا مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط محیطی دارد. کانال فلکسیبل برزنتی هم برای تخلیه هوای گرم بهترین گزینه است زیرا مقاومت گرمایی بسیار بالایی دارد.

مزایای استفاده از کانال های فلکسیبل

کانال های فلکسیبل دارای مزایای است که باعث می‌شود نسبت به سایر کانال‌ها بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • انعطاف پذیری بسیار بالا: همانطور که از نام کانال‌های فلکسیبل پیداست، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی بوده که امکان استفاده از آن‌ها را در هر محیطی فراهم ساخته است، مخصوصا در ساختمان‌هایی که قصد دارند در گوشه‌های زاویه دار کانال را نصب کنند.
  • سبک وزن: یکی دیگر از ویژگی‌های کانال های فلکسیبل، وزن سبک آن است که باعث می‌شود حمل و نقل این کانال‌ها آسان باشد و به راحتی بتوان آن‌ها را جابجا کرد. این کانال‌ها بدون هیچ مشکلی جمع شده و فضای کمی را نیز اشغال می‌کنند.
  • نصب آسان: علاوه بر وزن سبک و انعطاف پذیری بالا، نصب کانال های فلکسیبل بسیار راحت بوده و باعث کاهش سرعت نصب سیستم می‌شود؛ بدون آنکه نیاز به طی مراحل پیچیده باشد.
  • عایق صوتی: کانال‌های فلکسیبل صدای سیستم را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.
  • قیمت مناسب: استفاده از کانال‌های فلکسیبل در پروژه‌های ساختمانی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود زیرا با وجود طول عمر بالا و نیاز پایین به تعمیر و نگهداری، از هزینه‌های جانبی جلوگیری می‌کند.

خرید اینترنتی کانال فلکسیبل

چنانچه برای خرید کانال فلکسیبل نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید درخواست خود را با متخصصین با تجربه ما در تهرانی مارکت مطرح کنید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه شود. تمامی کالاهای فروشگاه تهرانی مارکت از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی بوده و با کیفیت عالی خدمت شما ارائه می‌گردد؛ علاوه بر کیفیت بالا، بهترین قیمت موجود در بازار در اختیار شما قرار خواهد گرفت و با خیال راحت می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا