مقاله

تسمه های نقاله چگونه کار می کنند؟

یک سیستم نوار نقاله، به طور سیستماتیک، مواد را به طور معمول در یک محیط صنعتی یا کنترل شده حمل می کند. تسمه های نقاله باعث صرفه جویی در مصرف انرژی هستند و برای افزایش کارایی طراحی شده اند. بیایید نگاهی به نحوه کار تسمه های نقاله بیندازیم و اینکه چرا از آنها در کسب و کارهای مختلف استفاده می شود.

نحوه کار نوار نقاله

تسمه نقاله با استفاده از دو قرقره موتوری (الکترومتور نوار نقاله) کار می کند که در یک قسمت طولانی از مواد ضخیم و با دوام قرار دارد. وقتی موتورهای قرقره با همان سرعت کار می کنند و در یک جهت می چرخند، تسمه بین این دو حرکت می کند.

اگر اشیا به ویژه سنگین یا حجیم هستند – یا اگر نوار نقاله آنها را برای مسافت طولانی یا مدت طولانی حمل می کند – ممکن است غلتک هایی در طرفین تسمه نقاله برای پشتیبانی قرار گیرند. غلتک ها اشیا را در جای خود نگه داشته و از افتادگی کمربند نوار نقاله جلوگیری می کنند.

عملکرد تسمه نقاله

در حالت معمول چگونه از تسمه نقاله استفاده می شود؟ عملکرد نوار نقاله انتقال اشیا از نقطه A به نقطه B با حداقل تلاش است. سرعت، جهت، انحنا و اندازه تسمه نقاله بر اساس نیاز کاربر متفاوت است. در بعضی از صنایع، یک تسمه نقاله محصولات را از طریق خط تولید یا بسته بندی وارد می کند و دوباره خارج می شود.

تسمه نقاله معمولاً به دو دسته تقسیم می شود: سبک و سنگین.

کمربند سبک برای پاسخگویی به نیازهای مختلف حمل و نقل مواد در صنایع مختلف طراحی شده است. یک سیستم کمربند سبک دارای کشش کاری کمتر از 160 پوند بر اینچ عرض است. چهار نوع اصلی تسمه های نقاله سبک:

پلاستیک جامد
نبافته
ترموپلاستیک پوشانده شده است
لاستیک سبک

سایر مقالات نیک لرن


صنایع برتر که از کمربند سبک استفاده می کنند عبارتند از:

فرآوری مواد غذایی
حمل و نقل بسته واحد
دارویی
کالاهای کاغذی
برای سخت ترین کاربردهای خود، می توانید از تسمه نقاله سنگین وزن با کشش حداقل 160 پوند در اینچ عرض استفاده کنید. برای کاربردهایی که به حرکت مداوم مواد حجیم و سنگین نیاز دارند، از یک سیستم کمربند سنگین استفاده می شود. کمربند اغلب با PTFE پوشانده می شود تا در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند.

صنایعی که از کمربند سنگین وزن استفاده می کنند عبارتند از:

معدن
ساخت
زباله / بازیافت
پردازش مواد غذایی با درجه حرارت بالا

به طور کلی استفاده از انواع تسمه نقاله بسیار مرسوم است و ایم وسیله تبدیل به ابزاری کارآمد جهت اجرای یک خط تولید و سایر صنایع دیگر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا