مقاله

سنگ شکن راک اند راک چیست؟

در صنعت ساخت و ساز و پروژه های عمرانی، شن و ماسه از اهمیت زیادی برخوردار است و به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شن و ماسه‌ای که در صنعت راه سازی و ساختمان مشاهده می‌شود؛ از دو روش مختلف بدست می‌آید: روش اول استخراج شن و ماسه از سنگ‌های شکسته کف رودخانه است و روش دوم، تولید شن و ماسه از خرد کردن سنگ‌های معدنی است. خرد کردن سنگ‌های معدنی به قطعات کوچک‌تر توسط دستگاه‌هایی به نام سنگ شکن انجام می‌گیرد. گاهی اوقات پس از خردایش سنگ در دستگاه‌های سنگ شکن، نیاز به کوچک‌تر کردن دوباره آن احساس می‌شود که در این شرایط از ماسه‌سازها کمک می‌گیرند. ماسه ساز سنگ‌های خروجی از سنگ شکن را به قطعات کوچکتر تبدیل می‌کند.

ویژگی‌ها و نحوه عملکرد سنگ شکن راک اند راک

یکی از انواع ماسه‌سازها که کاربرد زیادی در کارگاه های تولید شن و ماسه دارد، سنگ شکن راک اند راک است. این ماسه ساز به عنوان سنگ شکن ثانویه در خط تولید مورد استفاده قرار گرفته و اندازه ذرات ورودی آن بین 6 تا 30 میلی متر است. سنگ‌های ورودی پس از انجام مراحل خردایش راک اند راک، به اندازه‌ای بین 0 تا 6 میلی‌متر تبدیل می‌شوند. راک‌ اند راک در هر ساعت توان تولید 25 تا 30 تن ماسه ریز را داشته و استهلاک پایینی هم دارد.

 سنگ شکن راک اند راک دارای ساختاری متفاوت نسبت به سایر سنگ‌شکن ها می‌باشد. در سنگ‌ شکن‌های دیگر از چکش و بغل بند برای خرد کردن سنگ‌ها استفاده می‌کنند اما در راک اند راک سنگ‌ها پس از برخورد با یکدیگر کوچک شده و هیچ چکشی هم در این مراحل دخالت ندارد. پس از اینکه سنگ‌ها از طریق دریچه ورودی وارد ماسه ساز راک اند راک شدند، دستگاه با سرعت بالایی شروع به حرکت می‌کند، سرعت بالا سبب می‌شود سنگ‌های داخلی محفظه با شدت زیادی به هم برخورد کنند که نتیجه این ضربات، سنگ‌هایی با اندازه کوچک است. گاهی اوقات برای افزایش راندمان دستگاه، در داخل آن چند چکش نصب می‌کنند اما این کار الزامی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا