دسته‌بندی نشده

معادن کشور روسیه

مساحت وسیع و شرایط جغرافیایی خاص کشور روسیه، منجر به وجود بسیاری از ذخایر معدنی شگفت انگیز در این منطقه شده است که مواد استخراجی از دل معادن کشور روسیه، در صنایع زیادی کاربرد دارند. برخی از بزرگ‌ترین معادن جهان در این کشور واقع شد‌‌ه‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کشور روسیه در میان بزرگ‌ترین تولید کنندگان جهان در زمینه تولید سنگ آهن، نیکل، الماس، زغال سنگ، پالادیوم، آلومینیوم، اورانیوم، طلا و پلاتین قرار دارد. بر اساس برخی برآوردها استخراج از معادن روسیه، تقریبا 14 درصد کل استخراج مواد معدنی جهان را تشکیل می دهد. روسیه حدود 4 درصد از سنگ آهن جهان و بیش از 10 درصد نیکل جهان را تولید می‌کند. روسیه رهبر جهان در تولید الماس طبیعی و مصنوعی است. در حال حاضر ششمین تولید کننده بزرگ طلا و دهمین منطقه در فهرست کشورها با بزرگترین ذخایر طلای جهان است. همچنین این کشور یکی از بزرگ‌ترین دارندگان معدن اورانیوم است و سومین ذخایر اورانیوم جهان را در خود جای داده است. این کشور در ساخت تجهیزات و ماشین آلات معدنی و خردایش معدن، یک کشور پیشرفته محسوب می شود.

بخش زیادی از درآمد کشور روسیه از طریق صادرات نفت و گاز بدست می‌آید و می‌توان این دو را مهم‌ترین منابع طبیعی کشور روسیه دانست. در حالی که نفت و گاز عمدتا متعلق به خود دولت است، صنعت معدن متعلق به بخش خصوصی است و عملیات استخراج از آن‌ها هم در شرکت‌های خصوصی انجام می‌گیرد. مهم‌ترین بخش های خصوصی استخراج معادن روسیه عبارتند از:

  • UC Rusal (آلومینیوم)
  • Norilsk (نیکل، مس، پالادیوم، و پلاتین)
  • Severstal (فولاد و چدن)
  • NLMK (فولاد)
  • Evraz (فولاد و چدن آهن)
  • MMK (فولاد خام)
  • Metalloinvest (سنگ آهن، گلوله، و فولاد خام)
  • Mechel (زغال سنگ و سنگ آهن)
  • SUEK (زغال سنگ)
  • Polyus (طلا)
  • Polymetal (طلا و نقره)
  • ALROSA (الماس)

در طی چند سال گذشته، روسیه به تدریج صادرات خود به کشورهای دیگر را افزایش داده است که همین موضوع باعث شده امروزه جز مهم‌ترین کشورهای جهان باشد و مناطق مختلفی از مواد معدنی آن استفاده نمایند.

معدن Yakutia Mir

بزرگ‌ترین معدن الماس جهان در شرق روسیه واقع شده‌ است. معدن Yakutia Mir حدود ۱،۷۲۲ فوت عمق دارد که این عمق آن را تبدیل به چهارمین معدن با بیشترین عمق در سطح جهان می‌کند. این معدن نخسین بار در سال ۱۹۵۵ کشف شد و امروزه شرکت های خصوصی با استخراج الماس آن، درآمد قابل قبولی به دست می‌آورند.

معدن زغال سنگ Podmoskovnaya

این معدن زغال‌سنگ در منطقه تولا واقع شده‌ و در حال حاضر تنها معدن ذغال سنگ در کل منطقه مرکزی روسیه است. استخراج از معدن زغال ‌سنگ Podmoskovny در سال ۱۹۶۷ آغاز شد.

معدن زغال سنگ Kuzbass Leninsk

معدن زغال سنگ Kuzbass Leninsk در جنوب غربی سیبری واقع شده و یکی از بزرگترین مناطق معدن زغال سنگ در جهان است.

معدن Lenin

شهر Mezhdurechensk محل قرار گیری یکی از بزرگترین معادن موجود در کشور روسیه است. معدن Lenin جز ذخایر ارزشمند روسیه به شمار می‌رود و استخراج از دل معادن آن هنوز ادامه دارد.

معدن طلای Sukhoi Log

معدن طلای Sukhoi Log یکی از بزرگترین معادن طلا در روسیه و جهان است. این معدن در منطقه استان ایرکوتسک واقع شده و ذخایر طلای آن حدودا 64 میلیون اونس تخمین زده شده است.

معدن زغال سنگ Kuznetsk

بزرگترین ذخیره زغال سنگ کشور روسیه در معدن زغال سنگ Kuznetsk جای گرفته است که خود این معدن در منطقه Kuznetsk قرار دارد.

معدن اورانیوم Kraznokamensk

بزرگ‌ترین معدن اورانیوم روسیه، Krasnokamensk نام دارد که در نزدیکی مرز چین و روسیه واقع شده است.

معادن Kolyma

معادن Kolyma از جمله مهم‌ترین نقاط کشور روسیه به شمار می‌رود که در آن معادن مختلفی در کنار هم قرار گرفته ‌اند. در شمال شرقی روسیه، معادن Kolyma با ذخایر بزرگ طلا وجود دارند که باعث بالا رفتن ارزش این منطقه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا