دسته‌بندی نشده

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر رضایت مشتریان و افزایش فروش

سالهاست شرکت‌ها لوگوی خود را بر روی هدایای رایگان چاپ کرده و به مشتریان خود تقدیم می‌کنند. شاید شما هم تا به امروز هدایای تبلیغاتی کلاسیکی نظیر خودکار تبلیغاتی، ماگ یا سر رسید تبلیغاتی دریافت کرده باشید که توسط یک کسب و کار به مناسبت‌های مختلف در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد. این هدایا به طور مرتب مورد استفاده قرار گرفته و نام برند را به افراد مختلف یادآوری می‌کند. امروزه این روش تبلیغاتی نقش پر رنگی در محبوبیت کسب و کارها ایجاد کرده و با وجود معرفی روش‌های تبلیغاتی جدید، نمی‌توان تاثیر هدایا را نادیده گرفت.

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی

توزیع هدایای تبلیغاتی مزیت‌های زیادی دارد که همین مزایا باعث شده برندهای مختلف از آن کمک بگیرند.

  • هدایای تبلیغاتی حس خوبی در مشتریان ایجاد کرده و پس از ارائه یک محصول تبلیغاتی رایگان، دید مثبتی نسبت به برند شما در ذهن‌شان شکل خواهد گرفت.
  • از اشیاء روزمره مانند خودکار یا دفترچه یادداشت به طور مرتب استفاده می‌شود، به همین دلیل است که تأثیر هدایای تبلیغاتی را نمی‌توان نادیده گرفت.
  • استفاده مکرر از هدایای تبلیغاتی می‌تواند باعث آشنایی افراد بیشتری با برند شود. علاوه بر خود شخص، اطرافیان او هم نام برند را بر روی محصول دیده و در صورت نیاز به خدمات یا محصولات شما مراجعه خواهند کرد.
  • این روش تبلیغاتی به آگاهی برند کمک کرده و باعث افزایش شمار مشتریان و فروش شرکت می‌شود. زمانی که یک هدیه به افراد مختلف تقدیم می‌کنید، ناخوادگاه نام برند شما را به خاطر سپرده و از محصولات شما استفاده می‌کنند. این موضوع به مرور زمان فروش را افزایش داده و به اعتبار شما در بازار می‌افزاید.
  • هدایای تبلیغاتی بازدهی بسیار بالایی داشته و با صرف کمترین هزینه ممکن می‌توان بهترین تاثیر را از این روش تبلیغاتی دریافت کرد.
  • هدایا تبلیغاتی می‌توانند تأثیر مثبتی بر رابطه بین مشتریان و یک شرکت ایجاد کنند. از هدایای تبلیغاتی می‌توان برای قدردانی از مشتریان وفادار فعلی هم استفاده کرد. این کار باعث خواهد شد تا در آینده هم از خدمات برند شما استفاده کنند که خود گامی مهم در پیشرفت شرکت است.
  • برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی، برای خرید محصولات تبلیغاتی نیازی به اختصاص بودجه زیادی نخواهد بود. این روش تبلیغاتی نسبتا ارزان بوده و کسب و کارهای کوچک هم می‌توانند کمپین خود را بر پایه آن برنامه ریزی کنند.
  • هدایای تبلیغاتی یک اثر مثبت بر ذهن ایجاد کرده و باعث می‌شوند مشتریان یک شرکت را به خاطر بسپارند.

نکات مهم برای خرید هدایای تبلیغاتی

نکات مهم برای خرید هدایای تبلیغاتی
نکات مهم برای خرید هدایای تبلیغاتی

در طی سال‌های قبل مطالعات متعددی به اثربخشی هدایای تبلیغاتی انجام گرفته و مشخص شد مشتریان به دو جنبه از هدایا توجه ویژه‌ای دارند:

  • آیا هدیه کاربردی است و کیفیت خوبی دارد؟
  • آیا از لحاظ بصری افراد را جذب می‌کند؟

در واقع اگر شما یک هدیه تبلیغاتی کاربردی انتخاب کنید که از لحاظ شکل ظاهری هم جذابیت خاصی داشته باشد، نام برند در ذهن افراد حک خواهد شد. کیفیت یک هدیه همیشه باید برای شرکت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد زیرا کیفیت پایین می‌تواند تأثیر منفی بر اثر تبلیغاتی کمپین داشته باشد. اگر پس از استفاده دوم خودکار خراب شود، اعتماد مشتری به یک شرکت از بین خواهد رفت. علاوه بر کیفیت، برندها باید به کاربردی بودن هدایای خود نیز توجه داشته باشند، زیرا هرچه هدیه کاربرد بیشتری در زندگی روزمره داشته باشد، نام برند توسط افراد بیشتری دیده می‌شود.

علاوه بر این دو مورد می‌توانید مناسبت‌ها را نیز در نظر بگیرید. هدایایی را برای فصل تابستان در نظر گرفته و برخی از آن‌ها را برای شروع سال جدید انتخاب کنید. به طور مثال برای هوای گرم بهار و تابستان، هدیه دادن یک بطری پلاستیکی آب جذاب می‌تواند انتخاب خوبی باشد یا کلاهی که از پوست مشتریان در برابر نور آفتاب محافظت کند. افرادی که در فصل گرم کلاه یا آفتابگیر تبلیغاتی دریافت می‌کنند، قطعاً شرکت مورد نظر را بهتر به یاد خواهند آورد. در فصل زمستان ارائه یک ست ماگ و دمنوش یا سالنامه تبلیغاتی برای شروع سال جدید می‌تواند انتخابی عالی باشد.

هدایای تبلیغاتی مناسب
هدایای تبلیغاتی مناسب

بهترین راه برای انتخاب هدیه مناسب این است که ابتدا بودجه کمپین تبلیغاتی را تعیین کرده و سپس به سراغ تعیین جامعه هدف خود بروید. برخی از محصولات مناسب جوانان بوده و برخی از آن‌ها برای مهندسان کاربرد دارند. ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید چه افرادی را تحت تاثیر قرار دهید، پس از مشخص شدن جامعه هدف و با تعیین بودجه، انتخاب بهتری خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا