دسته‌بندی نشده

شیلنگ هیدرولیک چیست؟

اگر در صنعتی فعالیت دارید که از ماشین آلات هیدرولیک استفاده می‌کند، حتما نام شیلنگ هیدرولیک را شنیده‌اید. شیلنگ هیدرولیک نوعی شیلنگ صنعتی است که در بسیاری از محیط‌های تجاری و صنعتی کاربرد دارد. شیلنگ‌های هیدرولیک معمولاً از لاستیک یا سیم انعطاف‌پذیر ساخته شده و دارای لایه‌های خاصی هستند که باعث افزایش مقاومت آن‌ها نسبت به عوامل بیرونی می‌شوند. این شیلنگ از یک لایه داخلی، یک لایه تقویت شده و یک لایه بیرونی تشکیل شده است. این شیلنگ‌ها انعطاف‌پذیر و تقویت‌شده ساخته می‌شوند زیرا سیستم‌های هیدرولیک اغلب در فشارهای بسیار بالا کار می‌کنند.

کاربرد شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ هیدرولیک اجازه می‌دهد که سیال از یک جزء به جزء دیگر – در این مورد مایع هیدرولیک – جریان یابد. شیلنگ مجرای است که تضمین می‌کند سیال بدون هیچ مانع یا مشکلی حرکت کند که این موضوع خود بخش مهمی از حرکت سیستم‌های هیدرولیک است. در واقع اگر شیلنگ هیدرولیک دچار مشکل شود، کل خطوط تولید متوقف شده و ماشین آلات اصلی یک کارخانه تا زمان جایگزینی یا تعمیر شیلنگ، خاموش می‌شوند. شیلنگ‌های هیدرولیک در صنایع مختلفی مانند ساخت و ساز، کشاورزی، داروسازی و خودروسازی کاربرد داشته و بدون آن‌ها خطوط تولید دچار مشکل خواهند شد. علاوه بر آن، این شیلنگ‌ها را در کارخانه‌ها، صنایع معدنی، وسایل نقلیه و اسپرسوساز نیز پیدا خواهید کرد.

شیلنگ هیدرولیک

مطالعه بیشتر: شیلنگ هیدرولیک چیست و نحوه ی کارکرد و کاربرد های آن چیست؟

به طور کلی کاربرد شیلنگ هیدرولیک را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • شیلنگ هیدرولیک در تجهیزات ساختمانی نظیر لودر، بولدوزر و بیل‌های مکانیکی کاربرد دارد.
  • در خطوط مونتاژ، علم روباتیک و پرس از شیلنگ هیدرولیک استفاده می‌کنند.
  • شیلنگ هیدرولیک در تجهیزات کشاورزی نظیر کودپاش و کامیون کاربرد دارد.
  • در تجهیزات مختلف صنایع معدن نظیر بیل مکانیکی، شیلنگ هیدرولیک به کار می‌رود.

مراحل انتخاب شیلنگ هیدرولیک مناسب

برای انتخاب شیلنگ هیدرولیک مناسب، باید به سوالات زیر پاسخ داده تا متوجه نیاز خط تولید خود شوید.

  • اندازه شیلنگ: قطر داخلی مورد نیاز خط تولید شما چقدر است؟ شیلنگ‌های هیدرولیک با قطرهای مختلف تولید می‌شوند تا هر صنعت بتواند بسته به نیاز خود گزینه‌ای مناسب را خریداری کند.
  • دما شیلنگ هیدرولیک: دمای سیال و دمای محیط اطراف شیلنگ چقدر است؟ به طور کلی شیلنگ هیدرولیک در برابر تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارد اما برای کسب اطمینان، بهتر است تحمل دمایی آن را در فرآیند خرید بررسی کنید.
  • کاربرد شیلنگ: تصمیم دارید از این شیلنگ در کجا استفاده کنید؟ هر شیلنگ کاربرد خاصی دارد و باید با توجه به خط تولید مورد استفاده، آن را خریداری کرد. به طور مثال شیلنگ مورد استفاده در صنایع دارویی متفاوت از صنایع خوراکی خواهد بود.
  • سیال جاری در شیلنگ هیدرولیک: از شیلنگ هیدرولیک برای چه ماده‌ای استفاده می‌کنید؟ باید سازگاری شیلنگ با آن ماده را بررسی کرده و از پس تایید، خرید خود را انجام دهید.
  • فشار شیلنگ: فشار سیستم چیست؟ آیا نیروی خارجی یا فشاری به شیلنگ وارد می‌شود؟ در زمان خرید شیلنگ با موضوعی تحت عنوان تحمل فشار آشنا خواهید شد که مقاومت شیلنگ در برابر فشار را نشان می‌دهد. پیش از خرید حتما فشار سیستم را بررسی کرده و شیلنگی متناسب با آن خریداری کنید.
  • اتصالات شیلنگ هیدرولیک: اتصالات انتهایی برای اتصال بخش‌های مختلف سیستم به شیلنگ چیست؟
  • حجم و سرعت مورد نیاز برای انتقال مواد در خط تولید: به چند شیلنگ نیاز خواهید داشت؟ بسته به حجم مورد نیاز خط تولید، می‌توانید این عدد را مشخص کنید.
  • انعطاف پذیری و دوام شیلنگ: تمام شیلنگ‌های هیدرولیک دارای انعطاف پذیری و دوام بالایی هستند اما بررسی مجدد این موضوع می‌تواند خیال شما را راحت کند.
شیلنگ هیدرولیک

مطالعه بیشتر: شیلنگ هیدرولیک در تهران از کجا بخریم؟

خرید شیلنگ هیدرولیک

همانطور که اشاره شد، شیلنگ‌های هیدرولیک یکسان نیستند، بنابراین هنگام انتخاب یک شیلنگ هیدرولیک، بهتر است با متخصصی مشورت کنید که می‌تواند مناسب‌ترین شیلنگ را به شما پیشنهاد دهد. اگر برای خرید شیلنگ هیدرولیک نیاز به مشاوره داشتید، کارشناسان مجموعه الماس تیام به سوالات شما پاسخ خواهند کرد. هم‌چنین برای اطلاع از قیمت شیلنگ هیدرولیک هم می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا