مقاله

مکمل بدنسازی بدون عوارض

برای رسیدن به اندام ایده‌آل و عضله سازی تنها نمی‌توان به مکمل‌ها اعتماد کرد. اینطور نیست که ماهیچه‌ها تنها بعد از مصرف مکمل به صورت معجزه آسایی رشد کنند، بلکه در کنار آن‌ها باید رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی را نیز در برنامه زندگی خود قرار دهید. مکمل‌ها دارای تنوع زیادی بوده و هر فرد بسته به هدف ورزشی خود بهترین مورد را انتخاب می‌کند. اگر معیار شما برای انتخاب مکمل بدنسازی، عوارض کم آن است، در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین مکمل‌ها را به شما معرفی کنیم.

لیست بهترین مکمل‌های بدنسازی با کمترین عوارض

چندین مکمل بدنسازی وجود دارد که می‌توانند عملکرد شما را بهبود بخشیده و نقش کاربردی در عضله سازی ایفا کنند.

مکمل کراتین

یکی از بهترین مکمل‌های موجود در بازار، مکمل کراتین است که می‌توان از آن برای انواع تمرینات ورزشی استفاده کرد. این مکمل به بدن کمک می‌کند تا از خستگی جلوگیری کرده و انرژی لازم برای تمرینات مختلف ورزشی را در اختیار گیرد. در دوره مصرف مکمل کراتین، سرعت ریکاوری عضلات بهبود یافته و دچار گرفتگی نخواهد شد. مکمل کراتین تاثیر بسیار خوبی در رشد عضلات از خود نشان داده و می‌تواند روند آن را سرعت ببخشد.

مکمل بدنسازی بدون عوارض

مکمل پروتئین وی

یکی از سالم‌ترین مکمل‌های بدنسازی، مکمل پروتئین وی یا مکمل آب پنیر است که آن را از لبنیات تهیه می‌کنند. این مکمل به بهبود سنتز پروتئینی کمک کرده و حاوی 9 امینو اسید ضروری برای بدن است. پروتئین عنصری کلیدی در برنامه غذایی سالم بوده و در صورتی که به میزان مورد نیاز دریافت نشود، باید برای کمبود آن از مکمل‌های پروتئینی مانند مکمل پروتئین وی کمک گرفت. از جمله مهم‌ترین اثرات مکمل پروتئین وی می‌توان به افزایش حجم عضلات، افزایش انرژی بدن و تامین پروتئین مورد نیاز بدن اشاره کرد.

مکمل کافئین

کافئین ترکیبی جدا نشدنی از زندگی روزمره ما بوده و به شکل طبیعی آن را مصرف می‌کنیم. برخی از افراد برای رفع خواب الودگی خود از قهوه استفاده می‌کنند تا سطح انرژی بدن افزایش یابد. کاربرد مکمل کافئین هم دقیقا همین گونه است؛ با افزایش سطح انرژی بدن به ورزشکار کمک می‌کند تا تمرینات سخت را به مدت بیشتری انجام داده و سریع خسته نشود. معمولا مکمل کافئین از محصولات طبیعی مانند درخت کاکائو، قهوه و چای بدست می‌آید و عوارض خاصی نخواهد داشت. البته در برخی افراد باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شود.

مکمل بدنسازی بدون عوارض

مکمل BCAA

این مکمل یکی از مکمل‌هایی است که کمترین عارضه ممکن را به همراه خواهد داشت. در این مکمل لوسین، ایزولوسین و والین، سه اسید آمینه ضروری وجود دارد که باعث افزایش سنتز عضلانی و مانع تحلیل یا تجزیه عضلات می‌شوند. برای گرفتن بهترین نتیجه از این مکمل بهتر است آن را با مکمل پروتئین وی مصرف کنید تا عملکرد خوبی داشته باشد. مکمل BCAA در کاهش درد عضلانی هم موثر بوده و می‌تواند درد را تسکین دهد.

مولتی ویتامین‌ها

اگر ویتامین‌های ضروری توسط سیستم غذایی دریافت نشود، می‌توانید مصرف مولتی ویتامین‌ها را در نظر بگیرید. مولتی ویتامین‌ها در تمام سنین و برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مولتی ویتامین‌ها کمبودهای غذایی را جبران کرده و به سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کند. ورزشکاران با مصرف مولتی ویتامین‌ها می‌توانند مانع از ایجاد فشار اضافه بر روی استخوان‌های خود شوند.

مکمل‌های گینر

مکمل گینر بهترین انتخاب برای افرادی است که علاقه دارند وزن خود را افزایش داده و در کنار آن به عضله سازی بپردازند. این مکمل حاوی پروتئين وی، اسید آمینه‌، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی است که تمام نیازهای بدن را در بر می‌گیرد. گینرها از ترکیبات سالمی تشکیل شده و به همین دلیل جز مکمل‌هایی بی عوارض است. دو نوع مکمل گینر در بازار یافت می‌شود: گینر افزایش وزن ( مناسب برای افزایش وزن بدن با دوز کربوهیدرات بیشتر) و گینر افزایش حجم ( مناسب برای عضله سازی با دوز پروتئین بیشتر).

خرید بهترین مکمل‌های بدنسازی

برای خرید بهترین مکمل بدنسازی بهتر است ابتدا با یک پزشک یا مربی متخصص مشورت کرده و بسته به ویژگی‌های فردی مانند سن یا هدف از ورزش، مکمل مناسبی را انتخاب کنید. علاوه بر آن باید کمبودهای برنامه غذایی خود را بررسی کرده و مکملی انتخاب کنید که آن کمبودهای غذایی را پوشش دهد. پس از اینکه تصمیم گرفتید کدام مکمل بدنسازی انتخاب بهتری است، باید به سایت‌های معتبر مانند داروخانه آنلاین داروبیار مراجعه کرده و مکملی اورجینال تهیه کنید. پیش از مصرف حتما پملپ بودن آن را نیز بررسی کنید تا مکمل پیش از خرید شما باز نشده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا