دسته‌بندی نشده

پاکسازی پوست چگونه انجام می شود؟

در طول روز آلودگی‌های زیادی روی پوست ما جمع می‌شود. اگرچه این مواد همیشه قابل مشاهده نیستند اما وجود دارند: بدن ما در طول روز عرق کرده، سبوم تولید می‌کند و با راه رفتن در محیط بیرون، گرد و غبار ریز بر روی پوست قرار می‌گیرد، بنابراین پاکسازی روزانه بدن و صورت، نقش مهمی در تنفس مجدد پوست و مسدود نشدن منافذ دارد. دوش گرفتن هر روز (چه صبح و چه عصر) و شستن صورت دو بار در روز، برای اکثر مردم امری بدیهی است بدون اینکه زیاد به دلایل آن فکر کنند اما پاکسازی پوست کارایی بیشتری دارد. پاکسازی پوست بخش مهمی از فرآیند مراقبت از پوست بوده و از پوست در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی در واقع سه روش مراقبت از پوست را در خود جای می‌دهد:

  • برداشتن سلول‌های مرده روی پوست: یکی از اهداف پاکسازی پوست، از بین بردن سلول‌های مرده‌ای است که بر روی پوست باقی مانده‌اند. با برداشتن این سلول‌ها، پوست شما شفافیت زیادی پیدا کرده و نفس می‌کشد.
  • از بین بردن الودگی‌ها و ذرات قرار گرفته روی پوست: همانطور که اشاره شد، پوست شما در معرض انواع الودگی‌ها و چربی قرار دارد. با پاکسازی پوست می‌توان این الودگی‌ها را از روی پوست برداشته و مانع جوش زدن آن شوید.
  • آبرسانی پوست: برای ایجاد شادابی بیشتر بر روی پوست، از انواع کرم‌های آبرسان، ویتامین‌ها و ماساژ برای گردش خون بهتر و تغذیه پوست استفاده می‌کنند.
پاکسازی پوست

چرا پاکسازی پوست اهمیت دارد؟

چرا همیشه بدن و صورت خود را شسته و تمیز می‌کنیم؟ اساساً این کار برای از بین بردن کثیفی، عرق، گرد و غبار، آرایش و هر چیز دیگری است که در طول روز روی پوست می‌نشیند. بدن انسان شب‌ها هم عرق کرده و سبوم تولید می‌کند، در نتیجه نیاز است پاکسازی پوست دو بار در روز انجام گیرد. ( به همین علت دو بار صورت خود را می‌شوییم.) اگر در این بین ورزش کنیم، به یک حمام دیگر هم نیاز خواهیم داشت. البته باید مراقب باشید زیرا شستشوی زیاد، حمام‌های خیلی طولانی یا خیلی گرم، پوست را خشک کرده و همچنین می‌تواند پوشش اسیدی محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد.

پاکسازی پوست چه روی صورت و چه بقیه بدن، آلودگی و هر گونه بوی نامطبوع را از بین می‌برد. علاوه بر این کمک می‌کند تا پوست سالم باقی مانده و شادابی خود را حفظ کند. پاکسازی پوست قادر است از صورت در برابر پیری زودرس پوست و بیماری‌های پوستی هم محافظت کند زیرا عوامل محیطی خارجی مانند آلودگی، نمی‌توانند به سرعت منجر به تحریک پوست شوند.

پاکسازی پوست چگونه انجام می‌شود؟

پاکسازی پوست در هر سنی باید جدی گرفته شود زیرا با کمک آن می‌توان مشکلات متعدد پوست را برطرف کرد. برای پاکسازی پوست روش‌های مختلفی وجود دارد که هر شخص بسته به شرایط خود، می‌تواند بین آن‌ها انتخاب کند.

1. پاکسازی پوست در خانه

هر فرد می‌تواند فرآیند پاکسازی پوست را در خانه و با کمترین هزینه ممکن انجام دهد. البته این روش باعث پاکسازی سطحی شده اما در طولانی مدت به سلامت پوست کمک خواهد کرد. در پاکسازی پوست خانگی معمولا از مواد طبیعی استفاده شده و اثرات آن کمتر از روش‌های حرفه‌ای است.

پاکسازی پوست

2. پاکسازی پوست در کلینیک

برای پاکسازی عمیق پوست، بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص است که عملیات پاکسازی را در کلینیک زیبایی خود انجام می‌دهد. تجهیزات مورد استفاده در کلینیک بسیار پیشرفته بوده و به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند. معمولا برای پاکسازی در کلینیک نیاز به تعداد جلسات محدودی در سال خواهید داشت و ماندگاری آن هم بالا است.

3. پاکسازی پوست در سالن‌های زیبایی

برخی از سال‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها هم خدمات پاکسازی پوست انجام می‌دهند که برای آن از انواع کرم، ماساژ و دستگاه‌های بخور کمک می‌گیرند. این روش به نسبت پاکسازی خانگی بهتر است اما مانند پاکسازی کلینیک به لایه‌های عمیق پوست نفوذ نخواهد کرد. در سالن‌های زیبایی ماسک‌های صورت هم توصیه می‌شود که تاثیر بسیار خوبی داشته و پوست شما را شفاف‌تر می‌کنند.

چرا پاکسازی پوست در کلینیک بهترین گزینه است؟

انجام پاکسازی پوست در کلینیک مزایایی دارد که باعث شده نسبت به سایر روش‌ها برتری زیادی داشته باشد:

  • این روش به صورت عمیق آلودگی‌های پوست را از بین برده و باعث جوانسازی آن خواهد شد.
  • با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست، باعث تولید کلاژن بیشتر و در نتیجه محو شدن چین و چروک‌ها می‌شود.
  • برای انواع پوست‌ها تجهیزات زیبایی و ژل‌های مخصوصی وجود دارد.
  • شادابی را به پوست شما بر می‌گرداند.
  • تعداد جلسات آن در سال محدود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا