دسته‌بندی نشده

کاربرد سنگ شکن فکی برای خرد کردن سنگ های سخت

برای بهره برداری از سنگ‌های معدنی نیاز به تجهیزات مختلفی است تا با کمک آن‌ها بتوان سنگ‌ها را خرد کرده و ناخالصی‌های موجود در ماده خام را جدا کرد. این کار توسط تجهیزاتی نظیر سنگ شکن، ماسه شور، خشک کن، نوار نقاله، فیدر، سرند و … انجام می‌گیرد که هر خط تولید بسته به هدف نهایی خود، از یک یا چند مورد آن‌ها استفاده خواهد کرد.

سنگ شکن فکی از جمله مهم‌ترین تجهیزات در خطوط فرآوری سنگ‌های معدنی است که بدون آن امکان خرد کردن سنگ‌ها وجود ندارد. این سنگ شکن در اولین مرحله از خط تولید نصب می‌شود و توانایی خرد کردن انواع سنگ‌های سخت و نیمه سخت را دارد. مواد معدنی به شکلی خام وارد این دستگاه شده و به اندازی می‌رسند که بتوان از آن‌ها در سایر دستگاه‌ها استفاده کرد. قطعات این سنگ شکن از جنس فولاد منگنز دار ساخته می‌شوند تا بیشترین مقاومت ممکن را در برابر سنگ‌های سخت معدنی داشته باشند.

سنگ شکن فکی
سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی دارای چندین مزیت مهم است آن را نسبت به سایر سنگ‌ها متمایز می‌سازد:

  • ظرفیت سنگ شکن فکی بالا بوده و می‌توان با کمک آن سرعت خط تولید را افزایش داد.
  • نگهداری از این دستگاه آسان بوده و هزینه زیادی برای کارفرما نخواهد داشت.
  • بدنه سنگ شکن فکی از متریالی مستحکم ساخته شده تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت کافی داشته باشد.
  • قدرت بالای سنگ شکن فکی موجب شده که بتوان از آن برای کوچک کردن انواع سنگ‌های سخت معدنی کمک گرفت.
  • با وجود اینکه قطعات سنگ شکن فکی از بهترین متریال‌ها ساخته می‌شوند، به مرور زمان و به دلیل قرار گرفتن در معرض سنگ‌ها دچار سایش می‌شوند. برای اینکه سنگ شکن به عملکرد اولیه خود باز گردد، باید این قطعات شناسایی و تعویض شوند. در سنگ شکن فکی تعویض قطعات هزینه زیادی نداشته و قطعات یدکی آن را می‌توان با قیمتی مناسب در بازار پیدا کرد.
  • استهلاک پایینی داشته و طول عمر بالایی دارد.

عملکرد سنگ شکن فکی

همانطور که از نام سنگ شکن فکی پیداست، خردایش در این سنگ شکن با کمک فک‌ها انجام می‌گیرد. در واقع دو فک ثابت و متحرک در داخل سنگ شکن فکی نصب شده‌اند که به دلیل بسته شدن فاصله بین آن‌ها، اندازه سنگ‌ها کاهش می‌یابد. سنگ‌های معدنی پس از ورود به داخل سنگ شکن فکی، در فاصله بین فک متحرک و فک ثابت قرار می‌گیرند. زمانی که فک متحرک شروع به حرکت به سمت فک ثابت می‌کند، به دلیل فشار زیاد اندازه سنگ‌ها کوچک شده و شکسته می‌شوند. پس از اینکه سنگ‌ها به اندازه تنظیم شده رسید، از طریق دهانه خروجی از دستگاه خارج شده و آماده استفاده در سنگ شکن‌های ثانویه مانند سنگ شکن کوبیت است.

سنگ شکن فکی
سنگ شکن فکی

قیمت سنگ شکن فکی

قیمت سنگ شکن فکی مانند هر دستگاه دیگری در نوسان بوده و با تغییرات روز ممکن است بالاتر یا پایین‌تر از قیمت دیروز باشد. از آنجایی که این دستگاه با کمک فولاد ساخته می‌شود، مشخص کردن یک قیمت دقیق کار دشواری است. به شما توصیه می‌کنیم که برای اطلاع از قیمت سنگ شکن فکی با کارشناسان ما در مجموعه پایا سنگ شکن تماس بگیرید تا اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما قرار گرفته و قیمت روز سنگ شکن فکی هم خدمت شما اعلام شود. چنانچه برای خرید قطعات و لوازم یدکی سنگ شکن فکی هم سوالی برای شما مطرح شد، تیم با تجربه پایا سنگ شکن در خدمت شما هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا