دسته‌بندی نشده

بهترین مکمل بدنسازی برای حجم بازو

ورزشکاران برای افزایش حجم عضلانی باید از یک رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی شامل تمرین مقاومتی پیروی کنند تا بتوانند پس از چندین دوره ورزش، به اندام مورد نظر خود برسند. برای افزایش سرعت عضله سازی مکمل‌های غذایی مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است که مدت زمان افزایش حجم عضلانی را کاهش می‌دهند. با وجود تنوع مکمل‌های موجود در بازار، ممکن است انتخاب مکمل مناسب دشوار باشد، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم بازو بپردازیم.

مکمل بدنسازی

لیست بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم

اگر هدف شما افزایش حجم عضلانی در ناحیه بازو است، استفاده از مکمل‌های زیر می‌تواند مفید باشد. البته در نظر داشته باشید که قبل از استفاده هر کدام از آن‌ها، بهتر است حتما با یک پزشک و مربی مشورت کرده تا بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

مکمل پروتئین آب پنیر

مکمل پروتئین وی یا آب پنیر یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است که توسط متخصصان تغذیه برای افزایش حجم عضلات توصیه می‌شود. مکمل پروتئین وی یک مکمل پروتیئن کامل بوده و شامل 9 آمینو اسید مختلف است که نیازهای بدن به این مواد مغذی را پوشش می‌دهد. این مکمل هضم راحتی داشته و می‌توان آن را منبعی مناسب برای سوخت رشد عضلات دانست. مکمل پروتئین وی باعث تحریک سنتز پروتئین ماهیچه‌ای شده و در عین حال از تحلیل رفتن ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند که نتیجه آن افزایش حجم عضلانی بدن است. برای مصرف مکمل پروتئین وی می‌توانید یک پیمانه از آن را با شیک ترکیب کرده یا همراه با آبمیوه‌ میل کنید تا نیاز روزانه بدن به پروتئین را تامین سازد.

مکمل کراتین

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که مصرف مکمل کراتین می‌تواند بر افزایش حجم عضلات تاثیر مثبت بگذارد. بدن به صورت طبیعی کمی کراتین تولید می‌کند اما می‌توان کمی از آن را در برخی غذاها مانند گوشت قرمز و ماهی دریافت کرد. از آنجایی که حجم کراتین بدن اغلب پایین است، توصیه می‌شود برای افزایش حجم عضلانی مصرف مکمل کراتین در نظر گرفته شود. در واقع مصرف کراتین باعث افزایش سطح قدرت و انرژی بدن شده و به ورزشکاران اجازه می‌دهد برای مدت زمان طولانی‌تری، تمرینات ورزشی را انجام دهند که نتیجه آن عضلات سالم‌تر است.

اسیدهای آمینه ضروری (EAA)

آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین بوده و نقشی کلیدی در بدن ایفا می‌کنند. بدن انسان پروتئین را به اسیدهای آمینه تشکیل دهنده آن پروتئین تجزیه کرده و سپس این اسیدهای آمینه را به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای ترمیم و رشد بافت عضلانی استفاده می‌کنند. به طور کلی 22 آمینو اسید وجود دارد که 9 مورد آن‌ها ضروری است، این بدان معناست که بدن قادر به تولید آن‌ها نیست و باید از طریق رژیم غذایی دریافت شوند. برای تحریک سنتر پروتئینی بهتر است 6 تا 12 گرم مکمل EAAs را قبل یا بعد از تمرین مصرف کرد. این مکمل‌ها معمولا به شکل کپسول در بازار یافت می‌شوند اما نوع پودری آن هم موجود است.

مکمل بتا آلانین

یکی از آمینو اسیدهای مفید برای بهبود عملکرد عضلانی، بتا آلانین است که بر کاهش خستگی عضلات هم تاثیر گذاشته و ظرفیت تمرین و عملکرد ورزشکاران در طول تمرینات را بهبود می‌بخشد. با انجام تمرین بیشتر می‌توان از شر چربی‌های مضر بدن خلاص شد و به حجم عضلات مفید افزود. میزان کمی از این امینو اسید توسط بدن تولید می‌شود اما ورزشکاران می‌توانند برای افزایش عضله سازی 4 تا 6 گرم در روز مصرف کنند.

مکمل گینر

یکی دیگر از بهترین مکمل‌ها برای افزایش حجم عضلانی بازو، مکمل گینر است که به افزایش وزن کمک کرده و می‌تواند باعث بالا رفتن سطح انرژی بدن هم شود. این مکمل حاوی پروتئین و کالری بوده و کمبودهای موجود در برنامه غذایی را جبران خواهد کرد. افرادی که به راحتی وزن اضافه نمی‌کنند، می‌توانند با کمک این مکمل در مدت زمان کوتاه‌تری به وزن دلخواه خود دست پیدا کنند.

مکمل بدنسازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا