دسته‌بندی نشده

نحوه کار دستگاه سرند

بر روی سنگ‌های معدنی استخراج شده از دل معادن باید عملیاتی انجام گیرد تا بتوان از آن‌ها در صنایع دیگر استفاده کرد. این عملیات توسط دستگاه‌هایی نظیر سنگ شکن، فیدر، سرند، نوار نقاله و … انجام می‌گیرد که هر کدام وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

سنگ شکن چیست؟

سنگ شکن قطعه بزرگی از ماشین آلات مکانیکی و صنعتی است که مواد بزرگ مانند مواد معدنی و سنگ ها را به سنگ‌های قابل کنترل‌تر، کوچکتر، شن، ماسه یا حتی گرد و غبار تبدیل می‌کند. سنگ شکن‌ها برای بسیاری از پروژه‌ها استفاده می‌شوند، به طور مثال در پروژه‌های ساختمانی یا کشاورزی کاربرد زیادی دارند.

 این دستگاه‌ها در مجموعه‌ای از سناریوهای مختلف مانند استخراج معادن، پاکسازی سنگ‌ها و کوچک کردن سنگ‌های بزرگ از مزارع، ترکیب مواد سنگی با بتن برای اسفالت مسیرهای پیاده روی در محیط‌های روستایی و شهری و پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ که به محصولات شکسته، معدنی یا سنگی نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنگ شکن‌ها بسته به عملکرد خود در انواع مختلفی تولید شده و کاربردهای مختلفی دارند. نوع سنگ شکن مورد نیاز شما به صنعتی که با آن کار می‌کنید و نتیجه نهایی که به دنبال آن هستید بستگی داشته و باید حتما پیش از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید.

پرکاربردترین انواع سنگ شکن عبارتند از:

  • سنگ شکن‌ فکی از نیروی فشاری استفاده کرده و ماشین آلات بسیار سنگینی هستند که در معادن سنگ، شن و ماسه، ضایعات ساختمانی و تخریب کاربرد گسترده‌ای دارند. این سنگ شکن‌ها همچنین برای بازیافت محصولات و مواد سنگی بزرگ استفاده می‌شوند.
  • سنگ شکن‌های ضربه‌ای برای کاهش اندازه سنگ‌ها به جای فشار به ضربه متکی هستند. این سنگ شکن‌ها اغلب از روتورهای با سرعت بالا استفاده کرده و معمولاً برای بازیافت، سنگ سخت و مواد نرم استفاده می‌شوند. عملیات خردایش سنگ‌ها در سنگ شکن کوبیت با کمک چکش و بغل بندها صورت می‌گیرد.

صرف نظر از نوع سنگ شکنی که می‌خواهید خریداری کنید، اساساً همه آن‌ها کار مشابهی را انجام می‌دهند؛ قطعات بزرگ سنگ و مواد معدنی را به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کنند. اندازه این قطعات کوچکتر نوع سنگ شکن مورد نیاز شما را تعیین کرده که باید توجه ویژه‌ای به نیاز خط تولید خود داشته باشید.

دستگاه سرند

سرند چیست

در کنار سنگ شکن‌ها تجهیزات دیگری هم در کارخانجات تولید شن و ماسه مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سرند است. سنگ‌های خروجی از سنگ شکن‌های ذکر شده در بخش قبل برای تفکیک و دانه بندی به دستگاهی نیاز دارند که این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. در این شرایط از قطعات سرند برای تفکیک و دانه بندی ذرات سنگ کمک می‌گیرند.

سرند در خطوط تولید چای، شن و ماسه، قهوه، حبوبات و … کاربرد داشته و باعث افزایش کیفیت محصول نهایی خواهد شد زیرا دانه بندی دقیق انجام شده و ذرات کوچک یا بزرگ از آن‌ها جدا شده‌اند. علاوه بر آن در برخی از مواد غذایی مانند زیتون، سرند باعث افزایش سود خواهد شد زیرا زیتون بزرگ گران‌تر بوده و می‌توان پس از تفکیک آن‌ها را در بسته بندی جدایی به بازار عرضه کرد.

نحوه کار دستگاه سرند

سرندها در طبقات و اندازه‌های مختلفی تولید شده است تا هر خط تولید با توجه به نیاز خود دستگاه مناسبی را خریداری کند. به وسیله یک دستگاه سرند می‌توانید ذرات را از چند میکرون تا چندین سانتی متر تفکیک نمایید. نحوه کاربرد این دستگاه بسیار راحت است؛ مواد معدنی بر روی طبقه بالای سرند ریخته شده و با شروع ارتعاش دستگاه‌، مواد شروع به حرکت کرده و با توجه به اندازه توری به طبقات پایین‌تر ریخته می‌شوند. این روند تا طبقه اخر ادامه خواهد داشت و در نهایت تمامی قطعات دانه بندی شده در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

پرکاربردترین دستگاه‌های سرند عبارتند از:

  • دستگاه سرند شن و ماسه
  • دستگاه سرند حبوبات
  • دستگاه سرند زیتون
  • دستگاه سرند کارخانه کاغذ سازی

استفاده و قیمت دستگاه‌های سنگ شکن

در خطوط فرآوری سنگ‌های معدنی دستگاه‌های مختلفی مانند فیدر، سنگ شکن فکی، سنگ شکن ضربه ای، صفحه مخروطی و … وجود دارد؛ بنابراین برای مقرون به صرفه بودن هزینه نهایی پیاده سازی خط تولید، جنبه های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، زیرا ماشین های مختلف بسته به ظرفیت و عملکرد خود قیمت متفاوتی دارند. چنانچه برای خرید انواع دستگاه‌های خطوط خردایش مواد معدنی نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید درخواست خود را با کارشناسان این صنعت مطرح کنید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا